Autovrije Zondag zet het Aalst van morgen in de kijker

Symbolische Denderride doopt oude pendelparking om tot KAAI District

De Stad Aalst zet samen met private partners volop in op de opwaardering van sites langs de Dender en richt haar gezicht steeds sterker naar het water. Aanstaande zondag kan het brede publiek tijdens de vierde editie van Autovrije Zondag in Aalst op een originele manier kennis maken met het nieuwe stadsdeel tussen het station en de Dender: KAAI District.

Auto thuis en stoute schoenen aan, want als deelnemer krijg je er de kans om de Dender over te vliegen met de heuse Denderride. Symbool voor de toekomstige fiets- en voetgangersbrug die het station met de Pierre Corneliskaai zal verbinden en toepasselijk voorsmaakje van het KAAI District van morgen: een levendig nieuw stadsdeel aan De Kaaien.

Maar er is meer: voor wie het liever rustiger houdt, is er een gezellig terras op De Kaaien, een contactpunt over dit nieuwe stadsdeel en een vrachtwagen waar je meer kan leren over de gevaren van de dode hoek. Toch liever de creatieve kant op? Tover de straten dan om in een kleurrijk paradijs met stoepkrijt. De Dwarsligger zal er ook aangemeerd liggen en wordt het perfecte uitkijkplatform. Voor ieder wat wils!

Al deze activiteiten zijn een voorsmaakje van het Aalst van morgen. Binnenkort krijgen de oude pendelparking en de stationsomgeving een ware metamorfose en worden ze omgetoverd tot een duurzaam gebied om te wonen, werken, winkelen en ontspannen aan het water.

AUTOVRIJE ZONDAG OP HET NIEUWE DISTRICT AAN DE KAAIEN:
ZONDAG 16 SEPTEMBER VAN 13U TOT 18U

*Wil je de Denderride beleven, meld je dan aan in de tent op de Pierre Corneliskaai 15

Symbolische Denderride doopt oude pendelparking om tot KAAI District

De zondagse activiteiten op de Pierre Corneliskaai geven alvast een voorsmaakje van het Aalst van morgen. De stad Aalst wil de Dender meer en meer betrekken in het stadsbeeld en zet daarom samen met private partners in op de opwaardering van sites aan de oevers.

De oude pendelparking maakt hiervan een strategisch en toonaangevend onderdeel uit en wordt op Autovrije Zondag omgedoopt tot KAAI District: een duurzaam gebied om te wonen, te werken, te winkelen en te ontspannen aan het water. Deze vernieuwing wordt gerealiseerd door projectontwikkelaars Besix RED (Besix Group) en PSR (Jan De Nul Group).

De deelname van Besix RED-PSR aan Autovrije Zondag is zeker niet toevallig. De activiteiten zijn een voorsmaakje van KAAI District in het Aalst van morgen. Autovrije Zondag is het ideale moment om te ervaren dat de pendelparking meer wordt dan parkeren en pendelen alleen, maar een levendig en multifunctioneel nieuw stadsdeel dat zich richt naar het water en alle troeven in handen heeft om uit te groeien tot de nieuwe voorkant van het Aalsterse station.