Jan De Nul Group breidt Jamaicaanse haven uit

Sodraco SAS, dochteronderneming van Jan De Nul Group, maakt deel uit van een consortium dat instaat voor de uitbreiding van de haven van Kingston. In 25 maanden worden enerzijds het toegangskanaal en het havenbasin verdiept, en anderzijds de aanmeerplaatsen aan de bestaande kademuren versterkt en gerenoveerd. Op die manier zal de haven toegang kunnen bieden aan grotere containerschepen, die dankzij de uitbreiding van het sluizencomplex in het Panamakanaal beter hun weg naar de regio vinden.

Jan De Nul Group zal voor deze baggeractiviteiten 6 schepen mobiliseren, namelijk de cutterzuiger Marco Polo met vier bijhorende splijtbakken en de hopperzuiger Pedro Alvares Cabrál. Het is het vierde project in Jamaica. “We zijn zeer verheugd dat we terug het vertrouwen gekregen hebben om een belangrijke rol te spelen bij de verdere ontwikkeling van deze haven,” zegt Dominique Bombaert, Area Manager bij Jan De Nul Group.