Jan De Nul in top 3 van meest aantrekkelijke werkgevers in België

Voor de veertiende keer in België werd gisterenavond de felbegeerde Randstad Award uitgereikt. Ook dit jaar werd Jan De Nul opgenomen in het onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever van het land. Op basis van een uitvoerige en kwalitatieve enquête onder 14.000 Belgen tussen 18 en 65 jaar bepaalt Randstad welk privébedrijf en welk overheidsbedrijf de meeste aantrekkingskracht uitoefent op het brede publiek. De Randstad-enquête vraagt de respondenten om 200 privébedrijven en 30 overheidsinstellingen te beoordelen op 17 bouwstenen. Jan De Nul Group behaalt dit jaar de eervolle derde plaats.

Wat maakt je als werkgever aantrekkelijk voor de buitenwereld? Het is geen toeval, maar een kwestie van langetermijnvisie. Uit het onderzoek bleek dat voor Jan De Nul Group de waarden werkzekerheid, financiële gezondheid van het bedrijf en een competitief loonpakket nog steeds hoog aangeschreven staan.

Jan De Nul Group eindigt derde, na GalxoSmithKline en Pfizer, twee bedrijven uit de traditioneel aantrekkelijke farmaceutische sector. De groep is met andere woorden de eerste in haar sector.

Randstad Award 2014 Top 3 Privésector

1.       GlaxoSmithKline
2.       Pfizer
3.       Jan De Nul

Randstad Award 2014 Top 3 Socialprofitsector

1.       Universiteit Namen
2.       UZ Saint-Luc
3.       Universiteit Luik

Over de Randstad Award

De Randstad Award onderzoekt de Employer Brand van de grootste Belgische ondernemingen, dit jaar al voor de veertiende keer. Het is een onlineonderzoek bij het brede publiek, naar het imago – niet de identiteit – van alle privéwerkgevers die meer dan duizend mensen in dienst hebben. In 2014 zaten er ook 30 publieke diensten in het onderzoek.

De 17 bouwstenen van de Randstad-enquête

De Randstad Award onderzoekt 17 bouwstenen die de aantrekkingskracht van een bedrijf bepalen, evenals hun evolutie over de jaren.

• ·         competitief loonpakket (salaris, extralegale voordelen)
  • ·         werkzekerheid op langere termijn
  • ·         financiële gezondheid
  • ·         aangename werksfeer